Na temelju članka 54. stavka 1. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 66/19. i 155/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 13. veljače 2025. donijela
UREDBU
O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA FINANCIJA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Uredbom uređuje unutarnje ustrojstvo Ministarstva financija (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), nazivi i djelokrug upravnih organizacija i drugih ustrojstvenih jedinica, način upravljanja, okvirni broj državnih službenika i namještenika, radno i uredovno vrijeme, kao i druga pitanja od značaja za rad Ministarstva.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak 2.
U sastavu Ministarstva, ustrojavaju se:
1. Kabinet ministra
2. Glavno tajništvo
3. Zavod za makroekonomske analize i planiranje
4. Uprava za Europsku uniju i međunarodne financijske odnose
5. Uprava za gospodarstvo i financijski sustav
6. Uprava za trgovačka društva u državnom vlasništvu, koncesije i državne potpore
7. Uprava za procese Državne riznice koji se odnose na pripremu državnog proračuna te podršku sustavu financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
8. Uprava za procese Državne riznice koji se odnose na izvršavanje i jedinstveni račun proračuna
9. Uprava za procese Državne riznice koji se odnose na državno računovodstvo i informacijski sustav
10. Uprava za upravljanje javnim dugom
11. Uprava za financijsko upravljanje, unutarnju reviziju i nadzor
12. Samostalni sektor za drugostupanjski upravni postupak
13. Samostalni sektor za nadzor revizije.
Članak 3.
U sastavu Ministarstva, temeljem posebnog zakona, ustrojavaju se:
1. Porezna uprava
2. Carinska uprava
3. Financijski inspektorat
4. Ured za sprječavanje pranja novca.
Članak 4.
Državna riznica, sukladno Zakonu o proračunu, je sustav koji organizacijski i informacijski objedinjava proračunske procese: pripremu proračuna, izvršavanje proračuna, računovodstvo i upravljanje novčanim sredstvima, u okviru kojih se obavljaju poslovi pripreme i izrade prijedloga proračuna države, izvršavanja državnog proračuna, poslovi državnog računovodstva i računovodstva neprofitnih organizacija, poslovi financijskog upravljanja sredstvima pomoći Europske unije putem Nacionalnog fonda, poslovi koordinacije razvoja sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru, normativno-pravni poslovi i poslovi razvoja i podrške poslovno-informacijskom sustavu Državne riznice te poslovi podrške sustavu financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
III. USTROJSTVO I DJELOKRUG UPRAVNIH ORGANIZACIJA I USTROJSTVENIH JEDINICA
1. KABINET MINISTRA
Članak 5.
Kabinet ministra obavlja stručne, administrativne, organizacijske i protokolarne poslove za potrebe ministra i državne tajnike u cilju omogućavanja nesmetanog i uspješnog obavljanja njihovih službenih zadataka te protokolarnih i medijskih aktivnosti; pribavlja dokumentaciju i materijale od upravnih organizacija u sastavu Ministarstva i drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica; osigurava pravodobnu dostavu materijala za Vladu Republike Hrvatske i Hrvatski sabor; obavlja poslove za potrebe dužnosnika nadležnog za akreditaciju u vezi s povlačenjem i korištenjem sredstava pretpristupnih programa pomoći i sredstava strukturnih i kohezijskih fondova Europske unije te poslove informiranja u vezi s akreditacijom; obavlja poslove za potrebe Nacionalnog dužnosnika za ovjeravanje vezane uz financijsko upravljanje fondovima Europske unije i funkcioniranje sustava upravljanja i kontrole pretpristupnih programa Europske unije; obavlja poslove vezane uz odnose sa sredstvima javnog informiranja; odgovara na predstavke i pritužbe građana; obavlja prevoditeljske i lektorske poslove; obavlja druge stručne i administrativne poslove za službene potrebe ministra i državne tajnike.
2. GLAVNO TAJNIŠTVO
Članak 6.
Glavno tajništvo obavlja upravne i stručne poslove za potrebe užeg dijela Ministarstva koji se odnose na planiranje, upravljanje, razvoj i stručno usavršavanje ljudskih potencijala; rješava o zahtjevima za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija; obavlja financijsko-planske i računovodstvene poslove; obavlja poslove koordinacije razvoja financijskog upravljanja i sustava unutarnjih kontrola; vodi evidenciju imovine; obavlja poslove planiranja i nabave robe, radova i usluga; obavlja poslove uredskog poslovanja; organizacijske te opće, tehničke i druge pomoćne poslove; poslove zaštite na radu, obrane i sigurnosti; brine o urednom i pravilnom održavanju i korištenju imovine i sredstava za rad; obavlja poslove organiziranja, uspostave i…