Od prvotnog donošenja Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, mijenjan je i dopunjavan sedam puta, te je stoga donesen Novi Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje koji je u primjeni od 1. siječnja 2024. godine (u nastavku teksta: Pravilnik).[1] Potreba za donošenjem novog Pravilnika proizlazila je i radi usklađivanja s novim zakonskim propisima.
Shodno tome, u nastavku teksta, naglasak će se staviti na neke značajnije odredbe Pravilnika.
Vođenje matične evidencije
Matična evidencija vodi se u Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje. Naime, matična evidencija u Zavodu vodi se prema jedinstvenim metodološkim načelima za vođenje matične evidencije o osiguranicima, obveznicima doprinosa i korisnicima prava iz mirovinskog osiguranja, unošenjem podataka s tiskanica (prijave u papirnatom obliku) i obrazaca (prijave u elektroničkom obliku) propisanih Pravilnikom, te preuzimanjem i obradom podataka koje Zavodu dostavljaju nadležna tijela kao što su Središnji registar osiguranika (REGOS), Porezna uprava.
Obveznici podnošenja prijave
Sukladno Pravilniku, obveznici podnošenja prijave su:
- obveznici doprinosa – pravne i fizičke osobe
- roditelji iz članka 14. ZOMO-a
- Hrvatski zavod za zapošljavanje
- Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje
- Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje
- Hrvatski zavod za socijalni rad
- Ministarstvo mjerodavno za prava hrvatskih branitelja iz…